مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به بحران جمعیت در کشور،اظهار کرد: سال ۱۴۰۶ پایان تمام ماجرای قصه‌ها و غصه‌های جمعیت خواهد بود و باید در طول این مدت که فرصتی برای افزایش جمعیت است، استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری گریت نیوز،فریبا ولی‌پور عالم مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با حضور در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س)و روز زن در اداره کل بیمه سلامت لرستان و با اشاره به مقام زن در جامعه، افزود: الگوی سوم زن از دیدگاه امامان این نیست که محکوم به حبس در خانه بدون هیچ گونه ارتباط با دنیای بیرون باشند،منظور آن این است که زن همزمان می‌تواند به عنوان یک مادر و یک همسر کانون خانواده را گرم نگه داشته و تکیه‌گاهی برای همسر و فرزندانش باشد و از طرفی دیگر هیچ محدودیتی برای حضور در اجتماع هم ندارد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان اولین الگوی خاص و ویژه زنان معرفی شده،بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیه به عنوان یک الگوی کامل زن در جامعه حضور داشته و در خانواده و اجتماع هم نقش پررنگی ایجاد کرده است.

ولی‌پور عالم با اشاره به انتخابات پیش رو در کشور خاطرنشان کرد: همه ما باید حضور فعال و گسترده‌ای در این انتخابات داشته باشیم و به خصوص زنان که به تعبیر مقام معظم رهبری در انتخابات نقش آفرینند باید به عنوان یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی حضور فعال و مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: تلاش و همت مجموعه اداره کل بیمه سلامت استان در ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج و زوج‌های نابارور ستودنیست و رضایتمندی خوبی را بین مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به بحران جمعیت در کشور یادآور شد: در حال حاضر کشور در حوزه جمعیتی در جایگاه بسیار خطرناکی قرار دارد حال امروز که پدران و مادران ما فرزندان و نوادگان فراوانی برای مراقبت و نگهداری دارند اما در ۳۰ سال آینده زندگی ما با این تک فرزندی‌های پر آسیب و یا دو فرزند‌های با اختلاف سنی زیاد با خطرات جدی روبرو خواهد شد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت در کشور ما هر کدام باید این بحران را یک تکلیف شرعی بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: در میانگین کشوری در حال حاضر برای هر فردی که در آستانه سالمندی است بین ۷ تا ۹ نفر فرد جوان برای نگهداری و مراقبت وجود دارد اما طبق برآورده انجام شده در ۳۰ سال آینده اگر اتفاق خوشایندی نیفتد و همین روند ادامه داشته باشد در قبال هر ۹ سالمند یک نفر برای پرستاری وجود خواهد داشت.
🇮🇷دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان
🗓۱۵ دی ۱۴۰۲
🆔@zanan_lorestan
🌐www.banovan.ostan-lr.ir

b_300_0_16777215_00_images_photo_2024-01-07_09-34-13.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید