جلسه وبینار جمعیت مورخ ۲۷ فروردین به ریاست مدیرکل زنان و خانواده استانداری لرستان با فرمانداریهای تابعه برگزار گردید.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: رویداد جایزه ملی جمعیت با هدف معرفی فعالیت های حوزه حمایت از خانواده وجوانی جمعیت برای اولین بار برگزار می شود.

مدیر کل امورزنان وخانواده استانداری در بخش دیگری از گفت وگوی خود با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت بیان کرد: جوانی جمعیت همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و در سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب در بیانات مختلف خود به‌طور مداوم به موضوعات مرتبط با افزایش جمعیت اشاره کرده‌اند.

ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت، ستاد ملی جوانی جمعیت را مکلف کرده‌ تا با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به منظور تببین فعالیتهای صورت گرفته درراستای جمعیت " رویداد سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت" را برگزار کند تاطبق شاخص ها ومحورهای این رویداد آثار مطلوب شناسایی و بعد از بررسی در کمیته های داوری استانی و ملی به آثار برگزیده "جایزه ملی جوانی جمعیت" که در روز ملی خانواده (۳۰ اردیبهشت ماه) برگزار می شود به نفرات برتر اهدا گردد.

وی به بیان نحوه انتخاب برگزیدگان در این جایزه پرداخت و گفت: در حوزه خانواده، خانواده‌های موفقی که فرزندآوری مانعی برای موفقیت‌های آنها نشده و در بحث جوانی جمعیت دارای ابتکارات، خلاقیت‌ها و عملکرد مناسب است به عنوان خانواده برتر معرفی می‌شوند.

سازمان‌های مردم نهادی هم که در چهار محور آموزش، پژوهش، خدمات و فرهنگ‌سازی در حوزه ازدواج و فناوری اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند

در حوزه رسانه نیز رسانه‌هایی که تعداد خروجی و خبرهای جلسات کارشناسی در حوزه جمعیت را با سرعت، دقت، خلاقیت و نوآوری منعکس کرده‌اند ارزیابی و معرفی خواهند شد.

در بخش نخبگان هم نخبگانی که دارای مقالات، یادداشت‌ها، تدریس و سعی در رفع شبهه فرزندآوری و جمعیت داشته باشند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و به عنوان برگزیده معرفی شوند.

مؤسسات خصوصی و شرکت‌هایی نیز که در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در تامین جهیزیه، سیسمونی، مسکن و مراسم‌های ازدواج اقداماتی انجام داده باشند امکان شرکت در این فراخوان را دارند.

 همچنین مدیران و دستگاه‌های اجرایی هم که شرح وظایفی بر اساس قانون جوانی جمعیت داشتند و به رغم تمام محدودیت‌ها اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند، می‌توانند در این فراخوان شرکت و به عنوان دستگاه برتر انتخاب شوند.

ولیپور در پایان بر ارسال دقیق و به موقع گزارشات فرمانداریها تأکید نمودند.

دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان

www.banovan.ostan-lr.ir

b_300_0_16777215_00_images_120.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید