استاندار لرستان:
ارتباط با قرآن ، انس با بالاترین سند جاوید الهی و سرچشمه سعادت و کمال بشر است

اختتامیه سومین جشنواره و مسابقات قرآنی،فرهنگی،هنری و ادبی نماز جمعه استان لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان , استاندار لرستان، فرماندار خرم آباد ، جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان ، برگزیدگان محورهای دهگانه و عموم مردم برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار در این جشنواره ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) او را پیام آور نهضت کربلا ملجاء و پناهگاه اهل بیت در روز عاشورا دانست در جمع برگزیدگان و برترین‌های قرآنی استان لرستان قرآن کریم را ام الکتاب نامید و اظهار داشت: ارتباط با قرآن ، انس با بالاترین سند جاوید الهی و سرچشمه سعادت و کمال بشر است.

استاندار لرستان تصریح کرد: تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی که مکرر مورد سفارش معصومین قرار گرفته، پیمانی است که بین خدا و خلق اوست و سزاوار است که به این عهد و پیمان وفادار بوده و انس داشته باشیم تا دنیا و آخرت ما تضمین شود.

زیویار افزود: قرآن هم پاسخگو و هم هدایتگر و هم تربیت کننده است و این کتاب آسمانی مثل معلمی است که سوال هر دانش آموزی را جواب می‌دهد،هدایتگر است چون نور معنویت و معرفت را با خود به همراه دارد و هادی است چون صلاح را از فساد تفکیک می‌کند و چنین کتابی مورد علاقه نبی مکرم اسلام(ص) و اولیا الهی است که همه لحظات خود را از آن بهره می‌گیرند.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین مظلوم و مقتدر گفت: فلسطین نه از سر ضعف بلکه از سر اقتدار مورد ظلم واقع شده است.

وی با اشاره به جنگ اعراب و اسرائیل و جنگ ۶ روزه گفت: در حال حاضر وقتی این مظلومیت و اقتدار در امتداد مقاومت قرار می‌گیرد این جنگ نابرابر با گذشت حدود ۴۰ روز علی رغم سنگین‌ترین حملات و هجمه‌ها به غزه، مقاومت می‌کند و همانند اتفاقی که در نهضت کربلا به وقوع پیوست تکرار می شود.

استاندار لرستان گفت: وقتی ملجاء انسان قرآن است، رحمانیت و رحیمیت را مد نظر قرار داده و نمی‌کشد تا زنده بماند و اگر کاری انجام می‌دهد در مسیر اعتقادات دینی و دفاع از خود است و این در حالی است که طرف مقابل با محاسبات دنیوی مقابله می‌کند و قطعاً از روی زمین محو خواهد شد.

وی افزود: اقتدار غزه با صبر و متانت ، الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و نهضت مقاومت است که هم قابلیت‌های خود را تبیین می‌کند و هم شأن والای انسانی خود را با ایثار و صبر نشان می‌دهد و پرده از باطن و خصایص فراحیوانی صهیونیست‌ها برمی‌دارد.

فرهاد زیویار در پایان ضمن تقدیر از همه خانواده‌هایی که شرایط بروز ظرفیت‌های قرآنی را برای فرزندان این سرزمین فراهم می‌کنند تشکر کرده و گفت: ما به فرزندان قرآنی خود افتخار می‌کنیم که با قرآن هدایتگر مانوس شوند.

استاندار لرستان همچنین از زحمات نماینده ولی فقیه در استان، مدیر کل آموزش و پرورش و حوزه جوانان در نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان تقدیر و تشکر کرد.

b_300_0_16777215_00_images_photo_2023-11-19_07-33-16.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید