جشنواره بانوی تمدن ساز ایران اسلامی در استان برگزار شد؛
استاندار لرستان: حضور بانوان در عرصه های مختلف بعد از انقلاب اسلامی فراتر از تمامی ادوار است

جشنواره بانوی تمدن ساز ایران اسلامی در استان لرستان، صبح روز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، استاندار لرستان در این جشنواره گفت: حضور بانوان در عرصه های مختلف جامعه بعد از انقلاب اسلامی ایران فراتر از تمامی ادوار بوده است.

دکتر فرهاد زیویار با تشریح نگاه به زن در دوران قبل از انقلاب در قالب نگاه های عرفی و محدود در خانه و همچنین نگاه به زن در جوامع غربی به در قالب جنسیت و ابزار، عنوان کرد: نقش مهم بانوان به عنوان نیمی از جامعه بعد از انقلاب اسلامی در عرصه هایی از جمله تحصیلات و انضباط اداری که به واسطه ی حضور بانوان در مسئولیت های اجرایی ایجاد شده است بی نظیر می باشد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بانوان ایرانی نه تنها در داخل کشور بلکه در عرصه های بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشتند.

استاندار لرستان تصریح کرد: بانوان ایرانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها ابزار نبوده بلکه نقش اجتماعی، و یاریگری ایشان به مردان بسط پیدا کرده است.

دکتر زیویار اظهار کرد: نگاه متعالی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بانوان باید به خوبی تبیین شود.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی نظامی با پشتوانه ی فکری در مورد نقش و جایگاه بانوان در پیشبرد جامعه است که در برابر نظام فکری آلوده و ابزار محور غرب ایستادگی کرده و دامنه ی آن روز به روز در سایر ملت ها گسترش پیدا می کند.

استاندار لرستان نقش تربیتی بانوان در توسعه ی کشور در قامت مادر را بی بدیل قلمداد کرده و گفت: پشت تمامی افرادی که تاریخ ساز شده اند، مادران زحمت کش و دلسوز حضور دارند که زمینه ساز آن شده اند.

دکتر زیویار ابراز کرد: ما هنوز با افقی که در نظام جمهوری اسلامی برای حضور بانوان در جامعه تعیین شده است فاصله داریم.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این افق همه ی ما مسئولیم و باید برای آن تلاش کنیم.

گفتنی است در این جشنواره استاندار لرستان، مسئول امور بانوان نهادهای رهبری دانشگاه های کشور،امام جمعه موقت خرم آباد، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند.

b_300_0_16777215_00_images_photo_2023-01-22_08-16-42.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید