استاندار لرستان در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطرح کرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها در بحث انجام اقدامات حمایتی از جوانان، نقش بسزایی دارند و لازم است در این رابطه شرایط را تسهیل کنند . 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست دکتر زیویار استاندار لرستان، با حضور دکتر مقصودی نماینده مردم شهرستان های بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی استان برگزار شد . 

 

استاندار لرستان در رابطه با جلسه امروز گفت: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله مباحثی در کشور است که باید مورد توجه دستگاه های اجرایی و نهاد های ذیربط قرار گیرد و هر گونه غفلت از این موضوع ممکن است خسارات جدی برای جامعه در پی داشته باشد . 

 

دکتر زیویار اظهار داشت: جوانی جمعیت و رسیدگی به موضوعات مرتبط با این حوزه به عنوان یک مبحث زیرساختی در جامعه، از جمله مواردی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله) قرار دارد . 

 

وی ادامه داد: عدم برنامه ریزی برای جوان نگه داشتن جمعیت، در دراز مدت موجب می شود تا نشاط در جامعه با خطر روبرو شود و حرکت به سمت پیر شدن جمعیت آغاز شود که باید از این موضوع پیشگیری شود  . 

 

استاندار لرستان تاکید کرد: در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مردم و دستگاه های اجرایی نقش دارند و لازم است فرهنگ سازی و انجام اقدامات اساسی در دستور کار قرار گیرد . 

 

دکتر زیویار افزود: فضای مجازی از ظرفیت های مهمی است که می توان از آن در جهت ارائه مدل های سبک زندگی استفاده کرد و از این فرصت در راستای جوان سازی جمعیت بهره برد .

 

وی تصریح کرد: اهمیت جوان سازی جمعیت به حدی است که معاندین در جهت ضربه زدن به کشور از این حیث برنامه ریزی می کنند و لازم است با اقدامات پیشگیرانه در مقابل خدعه دشمنان نظام ایستادگی کرد .

 

استاندار لرستان در ادامه افزود: پرهیز از تجملات و فرهنگ سازی برای ساده زیستی از مواردی است که می تواند به ترغیب جوانان در جهت تشکیل خانواده کمک کند و لازم است به این نکات عمل شود . 

 

دکتر زیویار در پایان گفت: پرداخت تسهیلات ازدواج، بیماری های خاص و فرزند آوری از دیگر ابزارهای کمک به جوانان به شمار می رود و انتظار می رود بانک ها دراین رابطه شرایط را تسهیل کنند .

 b_300_0_16777215_00_images_photo_2022-11-06_07-49-17.jpg

🕒 شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید